DADODESIGN.cz | Od nápadu po realizaci

21. PRESPANSKO A OHRIDSKO JEZERO Večer se nám povedlo zajet až na samý břeh P…

21. PRESPANSKO A OHRIDSKO JEZERO 🇦🇱🇲🇰🇷🇸🇪🇺🇭🇺🇸🇰🇨🇿
Večer se nám povedlo zajet až na samý břeh Prespanského jezera. Bohužel na koupání to tu není. Ale nevadí, protože v autě máme k dispozici každý den horkou sprchu…voda je v nádrži pod autem a za celý den se nám tak luxusně zahřeje 🛀🚿😊

Jsme jen kousíček od Makedonských hranic a tak Albánii opouštíme hnedka ráno. Vybrali jsme cestu, kterou z minula neznáme a která podle mapy slibuje, že ještě budeme trošku stoupat do sedla mezi jezery. Nějak se pořád nemůžeme přenastavit do módu NÁVRAT 😞

Opravdu šplháme celkem vysoko…sedlo leží až v nějakých 1600 m.n.m. Loučíme se s Prespanským jezerem na jedné straně a začínáme nekončícími serpentinami klesat k jezeru Ohridskému, na straně druhé.

Tahle cesta je nesrovnatelně hezčí než po druhém břehu Ohridského jezera. Sice je to také turistická oblast, ale daleko klidnější. Pobřeží lemují pěkné domy s nabídkou ubytování a jsou tu i kempy. Silnička vede přímo podél břehu a kamínkových pláží. Využíváme situaci a zastavujeme na rychlou koupačku 🏖

Nechceme jet hned na dálnici, ale pokračujeme po malé silničce okolo Albánských hranic. Známé to tu a jedeme na jistotu 😊 Tahle cesta je moc pěkná – vede kolem přehrad a řeky Černý Drin…která je ale kupodivu nádherně zelená 💚

V jeden okamžik se téměř dotýkáme naší trasy, kterou jsme jeli někdy před týdnem po Albánské straně směrem dolů. Odděluje nás od ní jen kopec a asi 200m vzdušnou čarou. Přes NP Mavrovo se dostáváme už definitivně na rychlý asfalt, co nás dovede až domů před barák. Cesta…tedy ta její příjemnější část končí 😢

Trošku jsme podcenili šířku Makedonie a naši rychlost a tak máme opět hozené vidle v časovém plánu 😁 Ten zněl, že tak v 15h odpoledne budeme přejíždět do Srbska…abychom ho v pohodě projeli a byli na srbsko-maďarské hranici někdy v noci. V Srbsku nechceme spát a hlavně se dá očekávat fronta na čáře. Bývá to tam na hodiny a to za sluníčka zažít opravdu nechceme.

Jenže do Srbska se nakonec dostáváme až večer ve 20h a je nám jasný, že dnešní noc bude hóóódně dlouhá 😏 Máme za sebou v tuto chvíli od rána najetých cca 360km…a dalších 700km je před námi. No, uvidíme. Pokud to nepůjde někde to zapíchneme!

Je to k neuvěření, ale s jednou krizí (kdy to rozběháváme kolem auta) a několika kafovými přestávkami, se dostáváme až k hranicím s Maďarskem 🎉🎉🎉 Je právě půl čtvrté ráno…
Přes tuhle šílenou hodinu dojíždíme 6 km dlouhou stojící frontu na hranice…BOŽE, TO NÉÉÉ 😱😱😱😬😭😭😭

Na poslední chvilku ale sjíždíme z dálnice u nenápadného ukazatele. Matně si vzpomínáme, že před spoustou let jsme jedním maličkým přechodem, ukrytým pár set metrů vedle dálnice přejížděli. Začínáme se modlit… a JE TO ON!!! Má provoz jen od 7h – 19h a je tu jen asi kilometrová fronta. Bleskově rozestýláme auto a padáme okamžitě do bezvědomí 😴😴

Po třech hoďkách spánku se otevírá celnice a mi se opravdu po-ma-lou-čku začínáme blížit k 🇪🇺 To "pomaličku" = nakonec 2,5h. I tak se pokládáme za vítěze!!! Přesně za hranicí se potkáváme s Čechem v dodávce, který nás těsně před tou šílenou kolonou předjel. A zatímco mi měli šanci se alespoň ty 3 hoďky vyspat, on chudák, skoro 6 hodin popojížděl 😨 Dám vám do alba fotku mapy s tím přechodem a jeho názvem – třeba vás jednou také zachrání 😉

Měli jsme to "štěstí" a povedlo se nám chytit tureckou vlnu…což přináší přesně tyhle brutální čekačky na hranicich a kolony na dálnicích. Všechna auta kontrolují a otevírají a zatímco mi jsme byli celkem rychle hotoví, auta s německými Turky probírají opravdu dlouho a důkladně…

Další kolony nás drtí v Maďarsku okolo Budapešti a nakonec to řešíme sjetím mimo dálnice. Naopak cesta přes Slovensko a naší D1 nám trvá pouhé 4h. Je úplně volno a tak frčíme s větrem o závod (ehm…to tedy v našem případě znamená max. 90 -200km/hod)

V Praze jsme večer okolo 21h a téměř vypadáváme z auta. Máme za sebou dva vyčerpávající dny – 1100 km/ 3h spánku / 750 km. Nevěřila bych, že to můžeme dát. Až na ty ubíjející kolony se nám jelo fakt výjimečně dobře!

Dovolená končí, v pondělí jdeme do práce…a fakt by nám bodnul ještě asi tak týden rekonvakesvence 🤔🤔🤔😆😆😆